Vyžádat bezplatné poradenství

Časté dotazy k aplikaci ViCare

Stáhněte si aplikaci ViCare
© 35mmf2 / Shutterstock.com

Jak aplikace ViCare funguje? Co mi umožňuje a jaké má funkce? Jak aplikaci správně nainstalovat? Odpovědi naleznete níže spolu s užitečnými informacemi o nejčastěji kladených otázkách týkajících se aplikace ViCare.

Kompatibilita

Kompletní seznam topných systémů je rozdělen do dvou kategorií podle toho, zda má systém vestavěný modul WiFi. Poraďte se se svým dodavatelem, abyste se ujistili, že jste získali správné řešení.

Všechny topné přístroje Viessmann nové generace jsou kompatibilní s komponenty ViCare. Pokud má váš topný přístroj modul WiFi označený "0019", je kompatibilní s funkcí ViCare Smart Climate. Podporovány jsou následující nástěnné nebo kompaktní spotřebiče s integrovaným modulem WiFi, které lze k řešení připojit přímo:

  • Vitodens 3xx (rok výroby 2018 nebo novější)
  • Vitodens 2xx (rok výroby 2019 nebo novější)

Níže je uveden seznam topných systémů starší generace, které fungují se zařízeními ViCare v kombinaci se zařízením Viessmann Vitoconnect OPTO2:

Vitocal

  • Vitocal 200-S, typ: WO1A, WO1B, WO1C
  • Vitocal 222, typ: WO1A, WO1B
  • Vitocal 222-G, typ: WO1C
  • Vitocal 222-S, typ: WO1C
  • Vitocal 242-G, typ: WO1A, WO1B, WO1C
  • Vitocal 242-S, typ: WO1C
  • Vitocal 333, typ: WO1A, WO1B
  • Vitocal 333-G, typ: WO1C
  • Vitocal 343-G, typ: WO1A, WO1B, WO1C
  • Vitocal 3xx-A, typ: WO1A, WO1B
  • Vitocal xxx-A, typ: WO1C
  • Vitocal xxx-G, typ: WO1C

Vitocrossal

  • Vitocrossal 300, typ: HO1A, KW6B
  • Vitocrossal 300, model: CU3A, typ: KW6B

Vitodens

  • Vitodens 200, typ: HO1B, HO2B, HO2C
  • Vitodens 200-W, typ: HO1, HO1A, HO1B
  • Vitodens 222-F, typ: HO1A, HO1B
  • Vitodens 242-F, typ: HO1A, HO1B
  • B2HA, B2KA, B2LA, B2TA, B2SA, typ: HO1B
  • Vitodens 2xx-W, model: B2HA, B2KA, B2LA, B2TA, B2SA, typ: HO1B
  • Vitodens 300-W, typ: HO1, HO1A, HO1B, HO1C, HO2B, HO2C
  • Vitodens 333-F, typ: HO1, HO1A, HO1B, HO1C, HO2B, HO2C
  • Vitodens 343-F, typ: HO1A, HO1B, HO1C, HO2B, HO2C

Vitola

  • Vitola 100, typ: KW1, KW2
  • Vitola 200, typ: KO1B

Vitoladens

  • Vitoladens 300-C, typ: HO1A, HO1B, KW6B
  • Vitoladens 300-T, typ: KO1B
  • Vitoladens 300-W, typ: HO1, HO1B
  • Vitoladens 333-F, typ: HO1A, HO1B

Vitoligno

  • Vitoligno 200-S Ecotronic v2.03+
  • Vitoligno 250-F Ecotronic v2.00+
  • Vitoligno 250-S Ecotronic v2.00+
  • Vitoligno 300-C Ecotronic v2.12+
  • Vitoligno 300-H Ecotronic
  • Vitoligno 300-S Ecotronic v2.04+
  • Vitoligno 300-P, typ: F01

Vitorondens

  • Vitorondens 200-T, typ: KO2B
  • Vitorondens 222-F, typ: KO2B

Další

  • Vitocaldens 222-F, typ: WO1C
  • Vitogas 200-F, typ: KO1B, KO2B
  • Vitopend 200-W, typ: HO1, HO1A, HO1B
  • Vitoplus 300, typ: HO1
  • Vitosolar 300-F, typ: HO1C
  • Vitosorp 200-F

Instalace a registrace

Pro připojení topného systému Viessmann k aplikaci ViCare postupujte podle následujících kroků:

  1. Stáhněte si aplikaci ViCare (iOS nebo Android).
  2. Postupujte podle pokynů v aplikaci ViCare.

Pro registraci si v aplikaci vytvořte uživatelský účet v položce "Create new account". Pro nastavení účtu je třeba zadat následující informace:

  • Jméno a příjmení
  • Adresa
  • Telefon

Musíte také uvést umístění vašeho topného systému, pokud se liší od vaší adresy. Tyto informace pomohou dodavateli po vyúčtování služby najít vaši přesnou adresu. Nakonec byste měli přijmout zásady ochrany osobních údajů a podmínky použití, aby byl proces dokončen. Nyní jste provedli konfiguraci aplikace ViCare.

Aplikaci ViCare si můžete stáhnout z App Store nebo Google Play Store. Dodržujte minimální požadavky pro svůj operační systém.

ViCare je nativní aplikace, tj. vyvinutá pro mobilní operační systém. Verze pro PC není v současné době k dispozici.

Modul Vitoconnect lze snadno zaregistrovat pomocí funkce plug & play. Stačí naskenovat přiložený QR kód pomocí chytrého telefonu. Přitom se ujistěte, že jsou modul Vitoconnect a řídicí jednotka Vitotronic topného systému připojeny k napájení a internetu pomocí dodaného kabelu. Naskenováním kódu se zařízení Vitoconnect připojí k vašemu účtu v aplikaci ViCare. K tomu je třeba stáhnout aplikaci a vytvořit v ní uživatelský účet.

Jednoduše si do nového zařízení stáhněte aplikaci ViCare. Poté se přihlaste pomocí své e-mailové adresy a hesla. Nemusíte vytvářet nový účet ani aplikaci znovu konfigurovat. Po přihlášení můžete nadále využívat služby aplikace ViCare.

Z bezpečnostních důvodů je Vitoconnect trvale připojen k řídicí jednotce příslušného topného systému. Před zakoupením nového topného systému Viessmann musí být Vitoconnect resetován. Za tímto účelem zašlete e-mail na následující adresu: td@viessmann.com. Mělo by to být provedeno z adresy, na které jste zaregistrovali svůj Vitoconnect. Poté nainstalujte Vitoconnect a připojte jej k novému topnému systému.

Kód QR je také připevněn na krytu Vitoconnect přímo na desce plošných spojů. Odpojte napájecí kabel a kabel USB od zařízení Vitoconnect a sundejte kryt krytu. Nejlépe to uděláte tak, že kryt přitáhnete zespodu k sobě a pak jej zvednete. Podrobné informace naleznete v kroku 1 v souboru PDF "Uvedení do provozu".

Operační systém, tedy aplikace ViCare, v podstatě hlásí, kdy a které aktualizace jsou k dispozici. Toto oznámení musíte potvrdit a poté aktualizace stáhnout a nainstalovat. Při vhodném nastavení ve smartphonu lze aktualizace stahovat automaticky.

Všechna dostupná rozšíření se nainstalují spolu s aktualizacemi aplikace. Proto byste měli aplikaci vždy aktualizovat. Po každé aktualizaci se zobrazí upozornění, co je nového a co se změnilo.

Stáhněte si aplikaci ViCare

Zajistěte si chytré vytápění pomocí ViCare. Užívejte si dokonalé teplo a jistotu, že víte, co se děje.

Připojení

Připojení topného systému Viessmann k internetu, jeho ovládání pomocí aplikace ViCare a zobrazení údajů o spotřebě přináší řadu výhod.

  • Komfort
  • Aktualizace
  • Zabezpečení
  • Záruka

Po připojení topného systému máte navíc možnost prodloužit si záruku ze dvou na pět let. Aby prodloužení záruky zůstalo v platnosti, musí být váš topný systém po celou dobu v provozu a připojen.

Přečtěte si níže další informace o připojení vaší domácnosti a vašeho systému Viessmann.

  1. Stáhněte si aplikaci ViCare pro zařízení se systémem iOS nebo Android.
  2. Nastavte si účet ViCare.
  3. Naskenujte QR kód svého topného zařízení.

Tip: Ujistěte se, že jste zadali správnou e-mailovou adresu pro přihlášení do aplikace ViCare, a aktualizujte své heslo alespoň každých šest měsíců.

  • Směrovač WiFi musí být chráněn dostatečně bezpečným heslem WPA2, které musí mít hodnotu min. 8 a max. 6. 63 znaků dlouhé.
  • Dbejte na to, aby měl WiFi router vždy nejnovější aktualizaci firmwaru.
  • Spojení mezi generátorem tepla a WiFi routerem by nemělo být nešifrované.
  • Používejte internetové připojení s vysokou dostupností, nejlépe s paušálním tarifem (bez časového omezení nebo omezení objemu dat).
  • Frekvence signálu WiFi by měla být 2,4 GHz, aby bylo připojení co nejlepší.
  • Musí být aktivována funkce DHCP (dynamické adresování IP).

V síti IP (LAN) musí být nastaveny parametry směrování a zabezpečení.

  • Pro přímá odchozí připojení povolte následující porty:
    • Port 80
    • Port 123
    • Port 443
    • Port 8883

Upozornění: Pokud nejste s tímto postupem obeznámeni, je vhodné se poradit s odborníkem na IT, který vám s nastavením pomůže.

  • Ujistěte se, že máte stabilní připojení k internetu od poskytovatele internetových služeb.
  • Pokud jste nedávno změnili poskytovatele a/nebo směrovač, obnovte připojení.
  • Zkontrolujte sílu signálu v aplikaci ViCare (Nastavení -> Zařízení -> Komunikační modul).
  • Pokud máte topný přístroj Viessmann starší generace s externím komunikačním modulem Vitoconnect, zkuste jej umístit na místo se silnějším signálem. Pokud potřebujete zařízení znovu spárovat, přejděte na kapitolu "Párování Vitoconnect".
  • V oblasti "Oznámení" v systému ViCare můžete zkontrolovat, zda společnost Viessmann právě provádí údržbové práce nebo zda se systém obnovuje po dočasném výpadku.
  • Pokud tyto rady nepomohou nebo je síla signálu velmi nízká, restartujte komunikační modul. Restart můžete provést prostřednictvím nabídky Nastavení > Zařízení > Komunikační modul.
  • Pokud je router umístěn v určité vzdálenosti od topného systému, je možné do domu nainstalovat zesilovač signálu WiFi.
  • Pokud máte ovládání v jednotlivých místnostech, může instalace opakovače ViCare zlepšit komunikaci mezi zařízeními.

Chcete-li aplikaci znovu připojit k zařízení Vitoconnect, postupujte podle následujících kroků:

  1. Nejprve stiskněte na několik sekund tlačítko reset na zařízení Vitoconnect.
  2. Aktualizujte nastavení WiFi v aplikaci ViCare: Nastavení > Zařízení > Komunikační modul > Nastavení sítě.
  3. Aplikace vyzve k zadání sériového čísla. Nejjednodušší způsob, jak ho zadat, je naskenovat QR kód přiložený k zařízení Vitoconnect.
  4. Aplikace je nyní připravena k použití.

Pokud tyto kroky nevyřeší vaše problémy s připojením, přečtěte si další články v našich Často kladených dotazech nebo se obraťte na komunitu Viessmann pro další podporu.

Provoz a funkce

Veškeré informace o funkcích a ovládání aplikace ViCare najdete na stránce aplikace ViCare nebo u svého obchodního partnera Viessmann.

Kromě teplot topného okruhu můžete zobrazit teplotu teplé vody a venkovní teplotu. Všechny dostupné informace jsou zobrazeny v přehledném dlaždicovém zobrazení. Zobrazeny jsou také režimy vytápění.

Časový program se zobrazuje jako kalendář s hodinami a pokud jste doma, zobrazuje se symbol domu.

Další informace naleznete na stránce aplikace Viessmann ViCare.

Pomocí aplikace ViCare můžete nastavit režim Comfort i Party. Můžete tak pohodlně vyvážit nároky a výkon. Tyto možnosti můžete nastavit pomocí zařízení se systémem Android i iOS.

Úsporný režim lze nastavit pouze v případě, že řídicí jednotka vašeho topného systému tuto funkci podporuje. V opačném případě nelze tato nastavení prostřednictvím aplikace provést.

Chybová hlášení a závady

Pokud se aplikace ViCare nepřipojí k topnému systému, zkontrolujte, zda je k dispozici internetové připojení.

Úplně zavřete aplikaci. Pokud máte produkt Apple, dvakrát stiskněte tlačítko Domů a aplikaci zavřete přejetím prstem nahoru. Poté aplikaci znovu spusťte. Aplikace ViCare by nyní měla opět fungovat. Pro jistotu také zkontrolujte, zda v obchodě App Store nebo Play nejsou k dispozici aktualizace aplikace ViCare. Zkontrolujte také, zda váš operační systém splňuje minimální požadavky. Konkrétně to znamená iOS 10.3 nebo Android 4.4 a vyšší.

Pokud se závady opakují v samotné aplikaci, obraťte se na adresu vicare-service@viessmann.com. Pokud se závady vyskytují v topném systému, obraťte se na obchodního partnera Viessmann nebo na svého důvěryhodného topenáře.

Aplikace ViCare zobrazuje venkovní teplotu pouze v případě, že regulátor vytápění tuto funkci má. To znamená, že venkovní teplota je k dispozici pouze v případě, že je topný systém vybaven funkcí kompenzace počasí a čidlem venkovní teploty.

V současné době aplikace ViCare nepodporuje indikaci teploty průtoku.

Chcete-li zjistit teplotu vody v kotli, přejděte do bodu nabídky "Nastavení", přejděte na položku "Zařízení" a klepněte na položku "Kotel". Teplota vody v kotli se zobrazuje u všech olejových a plynových topných systémů.

Na úvodní obrazovce aplikace ViCare je k dispozici funkce "Zapomenuté heslo". Zadejte e-mailovou adresu, pod kterou jste se zaregistrovali. Poté obdržíte e-mail, pomocí kterého můžete přidělit nové heslo.

Zkontrolujte polohu směrovače a zkontrolujte všechny připojovací kabely.

Pokud je obojí v pořádku, nainstalujte opakovač WiFi pro zesílení signálu WiFi. To by mělo zajistit stabilní spojení mezi vaším smartphonem a topným systémem.

Skutečná teplota se zobrazí pouze v případě, že aplikace obdrží tyto údaje od topného systému. K tomu musí být řídicí jednotka vytápění vybavena požadovanou funkcí. Pokud nemáte nainstalovaný pokojový teploměr, například dálkový ovladač, nejsou pro něj k dispozici žádné údaje a aplikace zobrazí "--".

Ochrana osobních údajů

Jsme rodinná firma s více než 100letou historií a nejvyššími standardy kvality. Považujeme se za spolehlivého partnera v životě našich zákazníků. Transparentní nakládání s vašimi daty je hlavní součástí této spolehlivosti.

  • Zabezpečení: Neustále revidujeme naše systémy, abychom zajistili nejvyšší úroveň zabezpečení dat našich uživatelů. Pracujeme v souladu s nařízením GDPR a naše systémy pro komunikaci s daty mají certifikát VDE.

  • Servery: Na serverech se nacházíme na základě datových schránek, které jsou v souladu se zákonem o ochraně osobních údajů: Naše servery se nacházejí v EU. S vašimi údaji bude zacházeno důvěrně a budou přístupné pouze vám a případně vašemu obchodnímu partnerovi, pokud jste u něj zadali online objednávku služeb.

  • Kvalita: Naše vysoké standardy společnosti Viessmann se vztahují i na naše digitální produkty. Kromě toho bezvýhradně dodržujeme osvědčené postupy v oboru.

Kde najdu právní upozornění společnosti Viessmann?

Naše právní upozornění si můžete kdykoli prohlédnout zde:

Nenašli jste odpověď na svou otázku?

Užitečné odkazy